Imię i nazwisko nauczyciela
|
Tytuł publikacji
|
Miejsce publikacji
|
|
Publikacje w pracach zbiorowych:
|
|
dr Iwona Borawska
|
Scenariusz zajęć zintegrowanych w kl. I (współ)
|
Nauczanie zintegrowane (Mat. met.), Wyd. WOM, Łomża 1998, s. 6
|
|
Blok tematyczny Ziemia – nasz wspólny dom (kl. III) oraz zintegrowany sprawdzian wiad. i umiejętności po realizacji bloku (współ.)
|
Pomiar dydaktyczny w nauczaniu zintegrowanym, Wyd. ODN, Łomża 2000
|
|
Wychowanie prorodzinne w kształceniu zintegrowanym
|
Troska o człowieka w rodzinie i szkole, EPISTEME 16 (2001), Wyd. Wszechnicy Mazurskiej, Olecko 2001, s. 119
|
|
Edukacja regionalna w klasach I – III
|
Dziedzictwo kulturowe w regionie, Wyd. ODN, Łomża 2001, s. 32
|
|
Integralność kształcenia w realiach
|
Edukacja w dialogu i reformie. Red. A. Karpińska, Wyd. Trans Humana, Białystok 2002, s. 238
|
|
Kształcenie zintegrowane – wyzwaniem dla nauczyciela
|
Edukacyjne obszary „Głębokiej zmiany” w dialogu i perspektywie, Red. A. Karpińska, Wyd. Trans Humana, Białystok 2005,
s. 190
|
|
Efektywność kształcenia zintegrowanego w świetle przeprowadzonych badań
|
Współczesne tendencje rozwoju pedagogiki wczesnoszkolnej, Red. E. Kozak – Czyżewska, D. Zdybel, B. Kępa, Wyd. MAC, Kielce 2005, s. 659
|
|
Wprowadzanie zmian programowych na przykładzie autorskiego programu „Edukacja regionalna w klasach I – III”
|
Red. E. Rogalski Wyd. NWSP, Białystok 2007,
s. 263
|
|
Matematyka w kształceniu zintegrowanym
|
Pola poznawcze dydaktyki w dialogu i perspektywie Red. A. Karpińska, W.Wróblewska Wyd. Trans Humana, Białystok 2008, s. 193
|
|
Idea podmiotowości we współczesnej szkole
|
Podmiotowość we współczesnej edukacji. Oglądy – intencje – realia, Red. J. Niemiec,
A. Popławska, Wyd. NWSP, Białystok 2009,
s. 167
|
|
Efektywność kształcenia zintegrowanego w świetle badań
|
Edukacja w okresie przemian, Red. A. Karpińska, Wyd. Trans Humana, Białystok 2010, s.338
|
|
Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach w edukacji wczesnoszkolnej
|
Edukacja z perspektywy przemian kulturowo – społecznych. Wczoraj – dziś - jutro, Red. J. Bielecki, A. Jacewicz, Wyd. NWSP, Białystok 2010, s. 513
|
|
Współpraca nauczycieli z rodzicami (na przykładzie szkoły podstawowej)
|
Wyd. UKW, Bydgoszcz (w druku)
|
|
Stymulowanie kreatywności dzieci w edukacji wczesnoszkolnej
|
Wyd. Trans Humana , Białystok (w druku)
|
|
Twórczy nauczyciel – twórczy uczeń
|
Wyd. NWSP, Białystok (w druku)
|
|
Między przedszkolem a szkołą. Dylematy progu szkolnego.
|
Wyd. UW, Warszawa (w druku)
|
|
Alternatywne rozwiązania we współczesnej edukacji
|
Wyd. UG, Gdańsk (w druku)
|
|
Artykuły i recenzje w czasopismach:
|
|
|
(rec.) J. Brzózka, A. Jasiocha „Matematyka z uśmiechem”
|
Życie Szkoły 1998 nr 8, s. 506
|
|
Dlaczego nauczyciel musi być twórczy?
|
Edukacja i Dialog 1998 nr 8, s. 30
|
|
Zabawa rozwija
|
Edukacja i Dialog 1998 nr 9, s. 60
|
|
Formy spotkań z rodzicami
|
Edukacja i Dialog 1998 nr 10, s. 33
|
|
Warsztaty „Integralny system nauczania”
|
Dialogi Oświatowe 1998 nr 3, s. 12
|
|
Innowacyjne formy pracy z dziećmi w klasach integracyjnych
|
Dialogi Oświatowe 1998 nr 3, s. 8
|
|
Moje doświadczenia z pracy w klasie integracyjnej
|
Dialogi Oświatowe 1999 nr 1, s. 4
|
|
Integralny system nauczania
|
Życie Szkoły 1999 nr 1, s. 75
|
|
Praca z dziećmi w klasach integracyjnych
|
Edukacja i Dialog 1999 nr 2, s. 17
|
|
(rec.) H. Teml „Relaks w nauczaniu”
|
Życie Szkoły 1999 nr 4, s. 317
|
|
Moje doświadczenia z pracy w klasie integracyjnej
|
Życie Szkoły 1999 nr 5, s. 329
|
|
Nauczanie integralne – wielka podróż po krainie wiedzy
|
Życie Szkoły 1999 nr 10, s. 778
|
|
Innowacje w edukacji wczesnoszkolnej
|
Ruch Pedagogiczny nr 1 – 2, WSP ZNP Warszawa 1999, s. 117
|
|
(rec.) M. Chomczyńska – Miliszkiewicz, D. Pankowska „Polubić szkołę”
|
Życie Szkoły 2000 nr 7, s.429
|
|
Innowacje w edukacji wczesnoszkolnej
|
Życie Szkoły 2001 nr 3, s. 145
|
|
Integracja w edukacji wczesnoszkolnej
|
Życie Szkoły 2002 nr 4, s. 207
|
|
Matematyka w kształceniu zintegrowanym
|
Pory roku: Szkoła podstawowa kl. I – III „W kręgu matematyki i rodziny” 2006, nr specjalny (czasopismo elektroniczne)
|
|
Zabawy dydaktyczne związane z tematem rodzina
|
Pory roku: Szkoła podstawowa kl. I – III „W kręgu matematyki i rodziny” 2006, nr specjalny (czasopismo elektroniczne)
|
|
Kształcenie zintegrowane – wybór literatury
|
Pory roku: Szkoła podstawowa kl. I – III „W kręgu matematyki i rodziny” 2006, nr specjalny (czasopismo elektroniczne)
|
|
Efektywność kształcenia zintegrowanego w świetle badań
|
Edukacja 2007 nr 4, s. 47
|
|
Współczesne kierunki pedagogiczne a postęp w edukacji
|
Edukacja 2007 nr 4, s. 117
|
|
Artykuły na stronach internetowych:
|
|
|
Przedmiotowy system oceniania w kształceniu zintegrowanym (scenariusz spotkania z rodzicami) (współ.)
|
www.sp10lomza.pl/publikacje/
|
|
Integracja w edukacji wczesnoszkolnej
|
www.sp10lomza.pl/publikacje/
|
|
Dlaczego nauczyciel musi być twórczy
|
www.vulcan.edu.pll
|
|
Formy spotkań z rodzicami
|
www.vulcan.edu.pll
|
|
Kontrola i ocena osiągnięć ucznia klas młodszych
|
www.sp10lomza.pl/publikacje/
|
|
Uczyć inaczej
|
www.sp10lomza.pl/publikacje/
|
|
Matematyka w kształceniu zintegrowanym
|
www.sp10lomza.pl/publikacje/
|
|
Dlaczego nauczyciel powinien być twórczy?
|
www.sp10lomza.pl/publikacje/
|
|
Scenariusz montażu słowno – muzycznego dla uczniów klas I – III na temat: Dokarmiaj ptaki, nie pozwól im zginąć z głodu
|
www.sp10lomza.pl/publikacje/
|
|
Edukacja pro rodzinna w kształceniu zintegrowanym
|
www.sp10lomza.pl/publikacje/
|
|
Edukacja regionalna w klasach I – III
|
www.sp10lomza.pl/publikacje/
|
|
Praca z dziećmi w klasach integracyjnych
|
www.eid.edu.pl
|
|
Dlaczego nauczyciel musi być twórczy?
|
www.eid.edu.pl
|
|
Zabawa rozwija
|
www.eid.edu.pl
|
|
Formy spotkań z rodzicami
|
www.eid.edu.pl
|
mgr Małgorzata Juchimowicz
|
„Dzieje Kościoła w Czarni 1904-2004”
|
Parafia Rzymskokatolicka p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP w Czarni
|
mgr Beata Wadowska
|
„Uczeń jako użytkownik informacji”
|
Biuletyn Informacyjny Biblioteki Pedagogicznej w Łomży Nr 8
|
|
„Zaczarowany bajek świat” – scenariusz pasowania na czytelnika b biblioteki szkolnej
|
www.profesor.pl
|
|
„W podzięce za dar najpiękniejszy, za wiedzę i serce” – scenariusz pożegnania klas VI
|
www.profesor.pl
|
mgr Bożena Wykowska
|
Pedagogika C. Freineta dziś „Posługiwanie się słownikiem ortograficznym jako źródłem informacji w technice doświadczeń Poszukujących”
|
ODN Łomża
|
|
„Tworzymy galerię” – „Świat swobodnej ekspresji”
|
Inspiracje Frenetowskie Nr 1 (25)
|
|
„Jak uniknąć nieczytelnego pisma?”
|
Życie Szkoły Nr 2/2006
|
|
Scenariusz zajęć „Przygotowujemy się do wy cieczki do lasu”
|
www.szkolnictwo.pl
|
|
Zintegrowany sprawdzian w kl. III
|
www.literka.pl
|
|
„Jak umiejętnie korzystać z telewizji” – scenariusz zajęć.
|
www.literka.pl
|
mgr Monika Kozikowska
|
"Tropik matematyczny" dla klasy I, II, III
|
Wydawnictwo OLIMP
|